Miért választod mindig ugyanazt a moziban?

Észrevetted már, hogy bár manapság rendkívül sok opció áll rendelkezésedre a mozi büféjében, mégis a legtöbbször a klasszikus popcornt választod? Hidd el, ez nem csupán egyszerű megszokás kérdése, ennek a jelenségnek egy lenyűgöző és faék egyszerű marketing trükk áll a hátterében, ami közel 80 éve megállja a helyét.

Merüljünk el kicsit abban, pontosan miért választja sok millió mozilátogató ugyanazt a popcorn menüt minden alkalommal, illetve értsük meg milyen mechanizmus áll a mozi büfék kiváló marketingje mögött.

A popcorn vonzereje NEM akar csökkenni

A popcorn és a filmek évtizedek óta egymás szinonimáiként is értelmezhetőek. A frissen kipattogó kukorica illata nosztalgikus emlékeket idéz elő bennünk a múltbeli mozis élményeinkről, ami a legtöbb embernek már önmagában elég ahhoz, hogy újra a jól megszokott kombóra essen választása. Mindamellett, hogy érzelmileg is kötődünk a popcornhoz, amit tudat alatt kapcsolunk a filmélményeinkhez, a pattogatott kukorica egy kényelmes, rendkívül könnyen fogyasztható rágcsálni való, ami ráadásul alacsony kalória tartalma miatt nem okoz gyomor panaszokat és erős teltségérzetet.

Mindemellett persze az előbb említettekkel a mozik is tökéletesen tisztában vannak, ezért a filmek előtti reklámbetétek vetítésekor olyan reklámokat mutatnak nekünk, amelyek erősítik a moziélmény és a kukorica közötti kapcsolatot. Ezt hívjuk asszociatív marketingnek.

Célkeresztben az érzékszervek

A mozik úgynevezett érzékszervi marketinget is alkalmaznak a fogyasztás növelésének érdekében. A legtöbb filmszínház közelében már messziről érezzük a vajas – sós popcorn illatát, amely stimulálja érzékszerveinket (főként a szaglást), mely illat érzékelésekor endorfin szabadul fel agyunkban a régi jó mozis emlékeknek köszönhetően. Hát nem fantasztikus?

Természetesen szaglásunk mellett szemünkre is jócskán hagyatkoznak a mozik, ezért olyan perspektivikus ábrázolásokat alkalmaznak, ahol egyértelműen a pattogatott kukoricára fog vándorolni tekintetünk. A különféle interaktív kisokos, médiamegjelenítő diplayek és monitorok kereszttüzében esélyünk sincs arra, hogy ne az éppen aktuális menüajánlatokat böngésszük tekintetünkkel.

A kombó mindent visz

A csomag ajánlatok okos kialakítása hatással van a legtöbb ember költséghatékony beállítottságára, így könnyedén ösztönözhetővé válunk arra, hogy a számunkra leginkább jó ár/érték arányú döntést hozzuk, ami nyilvánvalóan legnagyobb menü felé irányítja gondolatainkat. Ez többszörösen is megéri a mozinak, hiszen minél több popcornt fogyasztunk annál több üdítőre van szükségünk (egy adag popcorn a felső határértéknek megfelelő sót tartalmazza), mely kombinációban értelemszerűen az üdítő eladásával tudnak többletprofitot generálni.

Ezt a mechanizmust támogatják meg a szándékosan korlátozott termék párosítási lehetőségek és kínálat, így a mozi könnyedén tud minket terelni a felé a menüajánlat felé, amely segítségével igazán komoly forgalomtöbbletet és kosárérték növekedést érhet le.

Az eladók kiképzése upsell központú

A mozi személyzete tudatosan képzett emberekből áll, akik a fogyasztási cikkek esetében a feljebb léptetésére és a kombó menük ajánlására vannak felkészítve. A meggyőző értékesítési technikáknak és az ajánlási rendszernek köszönhetően könnyedén irányítják a vásárlót a nagyobb, több elemből álló menüajánlatok felé, így maximalizálva a forgalmat. Ennek pszichológiai alapja is van, hiszen az ajánlást a jó ár/érték aránnyal és a spórolás lehetőségével támasztják alá, így szimpátiát keltve a vásárlóban, hiszen a mozi személyzete csupán szeretne minket megkímélni a többletköltéstől és a legjobb ajánlatot kínálva segíteni nekünk a döntéshozatalban.

A fentiekből egyértelműen látszik, hogy a popcorn töretlen népszerűsége a mozik hatékony marketingstratégiáinak köszönhető. Tehát, amikor legközelebb egy nagy adag popcornhoz nyúlsz a moziban, ne feledd, hogy ez nem csak egy rágcsálnivaló – ez egy okos marketingtermék, ami nem véletlenül vált a mozizás alappillérévé az elmúlt évtizedekben.

Ha szeretnéd, hogy vállalkozásodnak hasonlóan átgondolt és hatékony marketingstratégiája legyen, melyet könnyedén át tudsz ültetni az online térbe, vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk új dimenzióba lépni céged marketing tevékenységében!

Címkék:

Megosztom Facebookon
Elküldöm e-mailben
Kinyomtatotm

Kapcsolódó bejegyzések

alt=""

Az Omoda Márka Magyarországon

Az Omoda Márka Magyarországon Örömmel jelenthetjük be, hogy az Omoda márka megérkezett Magyarországra, és a pécsi FX Autóházban vált elérhetővé.

alt=""

Piaggio Nyitrai Márkakereskedői Honlap

Piaggio Nyitrai Márkakereskedői Honlap: Innovatív Webfejlesztési Megoldások A Piaggio Haszongépjármű hálózat magyarországi partnereként a Piaggio Nyitrai márkakereskedés számára készítettük el