A karácsonyi dömping lezártával az újév első pár hónapja általában az előző év kiértékeléséről, az éves tervek véglegesítéséről és leltárról szól. Ezt követően azonban beindul az év eleji kampány szezon, ahol még kevésbé nagy a médiazaj, ezért pár jól időzített kampánnyal sikeresen csaphatunk le új vásárlókra, feliratkozókra.
Cikkünkben összeszedtünk pár év eleji kampány ötletet, amelyek hozzásegíthetnek téged az első két negyedévben kitűzött céljaid eléréséhez.
Valentin napi ajánlatok
A Valentin nap tökéletes alkalom arra, hogy a kevésbé gyors forgási sebességű-, illetve a kifutó szériás termékeket mennyiségi kedvezménnyel értékesítsd. Célszerű 1+1 ajánlatokban gondolkodni, amelyek grafikailag és szövegesen is jól megjeleníthetők, illetve jó ötlet, ha valamilyen az aktualitásra rezonáló kiegészítőt vagy meglepetést csempészel a csomagba (pl. ajándékcsomagolás, Valentin napi üzenet, egy apró csoki stb.)
Például: Lepd meg magad és kedvesed egy szuper páros elektromos fogkefe csomaggal, amelyben a második fogkefére most 30% kedvezményt kapsz! Új fogkeféidet február 12-ig leadott rendelés esetében ajándékcsomagolásban küldjük neked most felár nélkül!
Ha nem konkrét termékeket árulsz, hanem szolgáltatásokban utazol, akkor sem kell kihagynod Valentin nap nyújtotta lehetőségeket, hiszen könnyedén hozhatsz létre páros ajánlatokat, 1+1 konzultációs csomagot, vagy páros kezelést. A lényeg, hogy ajánlatodat úgy prezentáld, hogy az érdekes legyen egy pár számára!
Tavaszi készletkisöprés / nagytakarítás
A tavaszi készlet kisöprés egy bevált módszer a beragadt készletektől való megszabadulásra. Ebben az esetben célszerű magasabb százalékos kedvezményekben gondolkodnod, bár ez bizonyos mértékben rontja az árrésed, viszont könnyebben meg tudsz szabadulni a már említett nehezen kiforgó készletektől.
Az egyik legjobb módszer az olyan termékek gyors értékesítésére, amelyek közeli lejárati idővel rendelkeznek. Érdemes aktívabb social media jelenlétben gondolkodnod, hiszen tavasszal amúgy is könnyebben tudsz érvényesülni a kisebb zajnak köszönhetően. Készíts organikus postokat közösségi oldalaidra és különíts el egy meghatározott összeg keretet, amit social media hirdetésekre költesz. Webáruházadban vagy fizikai üzletedben különítsd el az akcióban szereplő termékeidet, alkalmazz egyedi bannereket (online) és fizikai POS anyagokat (offline)!
Példa: Készülj velünk a tavaszi nagytakarításra! Utolsó esély, hogy beszerezd kedvenc tisztítószereidet most akár 50% kedvezménnyel! Nézd meg limitált készlettel rendelkező készlet kisöpréses termékeinket!
Húsvéti ajánlatok
A Húsvét a tavasz első komolyabb marketingkommunikációs visszhangot generáló aktualitása, amely a legtöbbször a különféle dekorációs elemekere, az aktualitásnak megfelelő édességekre és a húsvéti lakomára fókuszál.
Ez persze nem jelenti azt, hogyha a te portfóliódban egyik említett termékkategória sem szerepel, akkor számodra érdektelen az ünnep.
A húsvéti kampányok jó, ha a Karácsonyhoz hasonlóan inkább a hangulatra építenek, ezért próbálj meg egy hátköznapi ajánlatot húsvéti köntösbe bújtatni. Jelenjenek meg az ünnep motívumai social media postjaidban és weboldaladon, aktivizáld közösséged az aktualitásnak megfelelő fejtörővel vagy szervezz mini nyereményjátékot, ahol alacsonyabb értékű terméked vagy belépő szolgáltatásod nyerhető meg.
Példa: Nyerj húsvéti kikapcsolódást Pufi Nyuszi segítségével! Találd meg az 5 különbséget a képen, írd meg kommentben őket és nyerd meg a 3 lávaköves masszázs utalvány egyikét!
E három core kampány segítségével könnyen generálhatsz extra forgalmat ebben a kevésbé intenzív időszakban. Persze egy jó kampányhoz nem elég az ötlet, szükséged lesz kiváló kreatívokra, pontosan célzott hirdetésekre és egyedi landing oldalakra is. Mindebben segít neked a Webgorilla felkészült csapata, hogy kampányaid új távlatokat nyithassanak számodra. Vedd fel velünk a kapcsolatot és tervezzük meg együtt következő sikeres kampányaidat!