A GLOBALIZÁCIÓ HATÁSA A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁSRA

Karinthy Frigyes egy 1929-es novellájában, a Láncszemekben bukkan fel először az úgynevezett „Hat lépés távolság” elmélet, mely szerint a Földön bárki bárkivel kapcsolatba tud kerülni egy ismeretségi láncon keresztül 6 lépés során. Vajon ez a 6 lépés távolság napjainkban is 6 lépés, vagy a globalizációnak és az internet fejlődésének köszönhetően mára már tovább csökkent?

Szakemberek állítása szerint a Facebook megjelenésével mára már csak 4,57 lépésre vagyunk egymástól, Barabási Albert László szerint pedig a világ bármely weboldaláról átlagosan 19 kattintással elérhetjük bármely másik weboldalt.

Ez a fajta rohamos változás, vagy nevezzük inkább fejlődésnek egyben a fogyasztói magatartás változását is eredményezte, eredményezi! Napjaink felgyorsult világában a kapcsolódó hálózatoknak köszönhetően egyre több információ, tudásanyag áll a rendelkezésünkre! Az emberek tudásszomja olthatatlan, minden információt gyorsan, első kézből akarnak a magukénak tudni! A vásárlói döntés meghozatalánál már nem elég a minőség – megbízhatóság – ár hármasa! A lehetőségek tárháza folyamatosan bővül, az emberek ideje viszont korlátozott, tehát a cégek gyorsasága és az az azonnali ajánlatok válnak kulcsfontosságúvá, hiszen az Idő pénz! A vásárlók mobileszközeik segítségével bárhol, bármikor össze tudják hasonlítani az egyes termékeket, szolgáltatásokat, „akkor és ott” rögtön meg is tudják hozni a végső vásárlói döntést, ahol éppen tartózkodnak. Vásárlóink azonnal elérhető megoldásokra vágynak a nap 24 órájában! Bármikor elérhetőek, a „hálózat részei”!

Share Global Communication Networking Portion Concept

Itt lép be a képbe egy újabb tényező, mégpedig a biztonság megléte, vagy mondhatjuk úgy is, hogy a bizonytalanság lehetőségének csökkentése, amit szintén nem lehet figyelmen kívül hagyni! Ebben jelentős segítséget nyújthat cégünk számára a közösségi média használata. A vásárlás a közösségi média által egyfajta “közösségi élményt” jelent hiszen a tartalmakat bármikor könnyedén megoszthatjuk barátainkkal, családtagjainkkal, kikérhetjük mások véleményét egy bizonyos témában! Ezáltal a kontroll bizonyos szintig a fogyasztóé marad! A hozzászólások, vélemények az olvasók 70-80%-át befolyásolhatják vásárlói döntésükben! És mi a feladata a cégeknek ebben a helyzetben?

  • Az elsődleges és legfontosabb mindenképpen az, hogy megtanuljanak előnyt kovácsolni az adott helyzetből! Vagyis:
  • A közösségi média segítségével megismerjék fogyasztóinkat és szokásaikat!
  • A konverziókövetés által kinyert adatokat használják azonnali, személyre szabott ajánlatok küldéséhez
  • Tanulják meg kezelni fogyasztóik folyamatosan változó igényeit, véleményüket próbálják meg minden esetben számunkra kedvező módon befolyásolni!

Ismerjük fogyasztóinkat legalább annyira, amennyire Ők törekszenek megismerni cégünket és termékeinket!

Címkék:

Megosztom Facebookon
Elküldöm e-mailben
Kinyomtatotm

Kapcsolódó bejegyzések

Év eleji kampányötletek KKV-knak!

A karácsonyi dömping lezártával az újév első pár hónapja általában az előző év kiértékeléséről, az éves tervek véglegesítéséről és leltárról