A GLOBALIZÁCIÓ HATÁSA A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁSRA

Karinthy Frigyes egy 1929-es novellájában, a Láncszemekben bukkan fel először az úgynevezett „Hat lépés távolság” elmélet, mely szerint a Földön bárki bárkivel kapcsolatba tud kerülni egy ismeretségi láncon keresztül 6 lépés során. Vajon ez a 6 lépés távolság napjainkban is 6 lépés, vagy a globalizációnak és az internet fejlődésének köszönhetően mára már tovább csökkent?

Szakemberek állítása szerint a Facebook megjelenésével mára már csak 4,57 lépésre vagyunk egymástól, Barabási Albert László szerint pedig a világ bármely weboldaláról átlagosan 19 kattintással elérhetjük bármely másik weboldalt.

Ez a fajta rohamos változás, vagy nevezzük inkább fejlődésnek egyben a fogyasztói magatartás változását is eredményezte, eredményezi! Napjaink felgyorsult világában a kapcsolódó hálózatoknak köszönhetően egyre több információ, tudásanyag áll a rendelkezésünkre! Az emberek tudásszomja olthatatlan, minden információt gyorsan, első kézből akarnak a magukénak tudni! A vásárlói döntés meghozatalánál már nem elég a minőség – megbízhatóság – ár hármasa! A lehetőségek tárháza folyamatosan bővül, az emberek ideje viszont korlátozott, tehát a cégek gyorsasága és az az azonnali ajánlatok válnak kulcsfontosságúvá, hiszen az Idő pénz! A vásárlók mobileszközeik segítségével bárhol, bármikor össze tudják hasonlítani az egyes termékeket, szolgáltatásokat, „akkor és ott” rögtön meg is tudják hozni a végső vásárlói döntést, ahol éppen tartózkodnak. Vásárlóink azonnal elérhető megoldásokra vágynak a nap 24 órájában! Bármikor elérhetőek, a „hálózat részei”!

Share Global Communication Networking Portion Concept

Itt lép be a képbe egy újabb tényező, mégpedig a biztonság megléte, vagy mondhatjuk úgy is, hogy a bizonytalanság lehetőségének csökkentése, amit szintén nem lehet figyelmen kívül hagyni! Ebben jelentős segítséget nyújthat cégünk számára a közösségi média használata. A vásárlás a közösségi média által egyfajta “közösségi élményt” jelent hiszen a tartalmakat bármikor könnyedén megoszthatjuk barátainkkal, családtagjainkkal, kikérhetjük mások véleményét egy bizonyos témában! Ezáltal a kontroll bizonyos szintig a fogyasztóé marad! A hozzászólások, vélemények az olvasók 70-80%-át befolyásolhatják vásárlói döntésükben! És mi a feladata a cégeknek ebben a helyzetben?

  • Az elsődleges és legfontosabb mindenképpen az, hogy megtanuljanak előnyt kovácsolni az adott helyzetből! Vagyis:
  • A közösségi média segítségével megismerjék fogyasztóinkat és szokásaikat!
  • A konverziókövetés által kinyert adatokat használják azonnali, személyre szabott ajánlatok küldéséhez
  • Tanulják meg kezelni fogyasztóik folyamatosan változó igényeit, véleményüket próbálják meg minden esetben számunkra kedvező módon befolyásolni!

Ismerjük fogyasztóinkat legalább annyira, amennyire Ők törekszenek megismerni cégünket és termékeinket!

Oszd meg másokkal!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Kapcsolódó

Közösségi marketing

KÖZÖSSÉGI MARKETING A közösségi média oldalak elterjedésével a korábbi egyirányú kommunikációt a kétirányú váltotta fel. A cégek manapság már nem

Webfejlesztés, webdesign

Webfejlesztés A mai világban minden cég számára előnyös, ha él az internet nyújtotta lehetőségekkel, ha részese ennek a világnak. A

Grafikai tervezés

A vállalat egyedi vizuális megjelenése segít beazonosítani a céget és az általa nyújtott szolgáltatások minőségét. A vállalati megjelenés ideális esetben

B2B, vagy B2C WEBOLDAL?

B2B, vagy B2C WEBOLDAL? Ha már rendelkezel B2C honlappal, vagy tervezed egy új weboldal készítését, akkor érdemes lenne elgondolkodnod azon,