Ű2023-ban ismét érdekesen alakult a közösségi média platformok felhasználóinak korosztályos eloszlása. Hogy milyen trendeket ismerhettünk meg, továbbá ki hol töltötte idejének nagy részét az online térben írásunkból kiderül.
TikTok
A kínai óriás továbbra is a Z generáció (1997 után születettek) legfőbb kedvence maradt, hiszen a platform magyarországi felhasználóinak több mint 40%-a ebbe a korosztályba esik. A rövid formátumú videók fogyasztása iránti szenvedély fokozatosan átterjedni látszik más korosztályokra is, ám a Z Gen korcsoport sziklaszilárdan nyúzza a platformot, amíg nem tűnik fel valami izgalmasabb újdonság.
Az Instagram közössége 2023-ban is főként a milleniumi (1981-1996 között születettek) korosztályra épül, akik a közel 3 millió magyar felhasználó több, mint 16%-át teszik ki. Ők leginkább a saját történetek megosztására, az influencer tartalmakra és a Reels videókra rezonálnak.
Magyarországon a legfrissebb adatok alapján 6,97 millió Facebook-felhasználó van, akiknek több mint 11 százaléka az X generációba (1965-1980 között születettek) tartozik. Minden észérvet figyelmen kívül hagyva ragaszkodnak kedvenc platformjukhoz, amelyen elsősorban a családi és baráti kapcsolataikat tartják fenn, illetve a hétköznapok eseményeit és híreit követik nyomon.
Ezen felül egyre erősödő jelenlétet tapasztalhatunk a Baby Boomers (1946-1964 között születettek) korosztálynál is, akik kevésbé vannak tisztában a felület használatának fortélyaival, ám ez nem hátráltatja őket a véleménynyilvánításban és nyereményjátékok vadászásában.
A LinkedIn mindig is a szakmai hálózatépítés és a karrierfejlesztés fóruma volt. A több munkatapasztalattal rendelkező 30+-os korosztály a legjellemzőbb felhasználói csoport, akik a magyar felhasználók közel 60%-át teszik ki. Előszeretettel egyengetik szakmai kapcsolataikat, illetve szorgosan böngészik a platformon éppen elérhető álláslehetőségeket.
Ha Te is szeretnél célzott hirdetéseket indítani célcsoportodra valamelyik social felületen, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk kitalálni, majd megvalósítani kampányaidat!