B2B, vagy B2C WEBOLDAL?
Ha már rendelkezel B2C honlappal, vagy tervezed egy új weboldal készítését, akkor érdemes lenne elgondolkodnod azon, hogy számodra egy B2B, vagy egy B2C weboldal lenne-e megfelelőbb…És ha nem tudod, hogy mi a különbség a B2B és a B2C között, az sem probléma, hiszen Te sem ismerhetsz minden mozaikszót! A B2B a business-to-business rövidítése, ami egyszerűen megfogalmazva olyan marketinget takar, amely során egy vállalkozás egy másikat vesz célba, szólít meg és amely során szolgáltatások, termékek és információk cserélnek gazdát vállalkozások között.
A B2C, vagyis business-to-consumer rövidítése pedig az a fajta kommunikáció, amikor egy cég közvetlenül a vásárlót szólítja meg.
A JÓ B2B honlap ismérvei
- Az egyik legfontosabb aspektusa a B2B kommunikációnak vállalatunk hitelességének megalapozása. Ha az ágazat vezető cégévé szeretnél válni, akkor a megfelelő üzleti honlap megléte nélkülözhetetlen! Honlapodnak olyan professzionalistást kell tükröznie, ami segít Téged abban, hogy elnyerd ügyfeleid, valamint potenciális vásárlóid bizalmát.
- A B2B értékesítés alapja vásárlóid motivációjának megértése majd az ezt követő meggyőző érvelés! Mondandóddal az iparág résztvevőit kell lenyűgöznöd, érveidet szakmai alapokra kell építened, hogy Téged válasszanak! Itt nincsenek érzelmek, minden döntés logikus alapokon nyugszik!
- A szöveges tartalmak fontossága kiemelkedő a B2B honlapokon! Ezeken a weboldalakon érdemes sokkal több és hosszabb szöveges leírást szerepeltetni, mint például termék specifikációkat, termék szabványokat, fejlesztésekkel kapcsolatos híreket, bármit, amit a szakma szívesen olvas, amivel cégünk még vonzóbbá válhat, amitől szakértőnek tűnünk! Persze mindig ügyeljünk rá, hogy mindezt átlátható, könnyen fellelhető módon tegyük!
- Az ösztönző erőről se feledkezzünk meg! Az üzleti életben a vásárlói döntések sokkal hosszabb folyamatokat takarnak, mint a hétköznapokban! Általában nagy értékű termékek cserélnek gazdát, magas áron és sokszor többlépcsős döntési folyatok eredményeként. Éppen ezért fel kell készülnünk rá, hogy mondandónkkal több embert is meg kell győznünk az adott cégen belül. Egyáltalán nem mindegy tehát, hogy mikor, milyen tartalmakat teszünk közzé! A szakmai írások széles skáláját kell felsorakoztatnunk a cikkektől a blog postok-on keresztül egészen az esettanulmányokig, vásárlói útmutatókig. A tartalmaknak minden esetben termékeink, szolgáltatásaink hatékonyságát kell sugallnia, valamint problémamegoldó képességünket kell alátámasztania. Egyszerre kell szólnunk a termékeket közvetlenül használókhoz és a döntéshozókhoz is. Általában ezek eltérő emberek, viszont a mi feladatunk az, hogy megragadjuk a figyelmüket! Tudnunk kell tehát, hogy kit, mivel és hogyan tudunk “megkörnyékezni”.
- Ne feledkezzünk meg a versenytársainkról sem! Jó, ha ismerjük a kínálatukat, akcióikat, termékeik és szolgáltatásaik gyengeségeit és erősségeit, hogy a megfelelő érvekkel tudjunk alátámasztani saját mondandónkat weboldalunkon!
- Alacsony ár, vagy szakértelem? A magukra kicsit is adó cégek esetében egyértelműen a szakértelem számít! Vagyis a nagy cégek a legtöbb esetben inkább a drágább, ugyanakkor komplexebb szolgáltatást veszik igénybe, rendelik meg. Ezzel sok időt és energiát spórolnak meg, cserébe viszont minden esetben “profi megoldásokat” várnak el! Szóval fontos, hogy ne csak hitegessük Őket, hanem valós tapasztalatainkkal segítsük a munkájukat!
Ami közös és nem lehet figyelmen kívül hagyni
- Ami a B2B és B2C között közös pont az az, hogy mindkét területen emberek a döntéshozók, tehát a személyes benyomás mindkét esetben nagyon fontos! Ha egyszer csalódniuk kell kollégáinkban, vagy az általunk nyújtott szolgáltatás minőségében, akkor második lehetőségben ne is reménykedjünk! Éppen ezért nagyon fontos, hogy mindig valós dolgokat állítsunk önmagunkról, ne szépítsük a tényeket, mutassuk mindig a valódi arcunkat!